O NAS
Zespół Szkół prowadzony jest przez Powiat Opolski. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Opolu.
Szczegółowy rozkład lekcji dostosowany jest do potrzeb
w każdym turnusie. W zależności od składu uczniów w szkole tworzy się oddziały i klasy łączone. Realizowany jest program szkoły ogólnodostępnej, a w razie potrzeby także programy szkół specjalnych. Praca w czasie lekcji jest zindywidualizowana. Dążymy do tego, aby uczeń po powrocie do szkoły macierzystej mógł się włączyć w realizację treści programowych, dlatego kontynuowany jest program rozpoczęty w szkole macierzystej. Uczniowie korzystają ze swoich podręczników i mają możliwość rozwijania umiejętności korzystania z innych źródeł wiedzy.
Czas wolny po lekcjach organizują dzieciom wychowawcy w
zespole zajęć pozalekcyjnych we wszystkie dni tygodnia włącznie z sobotami i niedzielami. Stosują atrakcyjne formy zajęć: gry stolikowe, zabawy, konkursy wiedzy, inscenizacje, zajęcia w pracowni komputerowej, ciekawe filmy, a także zajęcia plastyczne, artystyczno-techniczne, umuzykalniające oraz elementy wychowania fizycznego.
Nauczyciele dostosowują wymagania do możliwości uczniów zgodnie z zaleceniami lekarza
i orzeczeniami poradni psychologiczno - pedagogicznych.
Istnieje też możliwość kontynuowania praktyk religijnych poprzez uczestnictwo w lekcjach religii, odprawianych mszach świętych i nabożeństwach w tutejszym kościele.
CELE I FUNKCJE SZKOŁY:
- szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie
o systemie Oświaty
- szkoła realizuje zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w ramach przyjętego programu wychowawczego oraz przedmiotów nauczania
- szkoła kieruje się zasadami nauk pedagogicznych, przepisami prawa obowiązującymi w Rzeczpospolitej Polskiej i przyjętymi przez nią deklaracjami, konwencjami, umowami o prawach dziecka, człowieka
NASZA SZKOŁA:
- zapewnia kontynuację nauczania w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum w czasie pobytu dziecka na leczeniu
- szczególną opieką otacza dzieci najbardziej poszkodowane w sensie zdrowotnym, pomaga dziecku odzyskać wiarę we własne siły
- indywidualizuje proces kształcenia w zależności od potrzeb, rodzaju schorzenia, możliwości wysiłkowych dziecka
- kształcenia dzieci odbywa się w aspekcie wspierania procesu leczenia
szkoła stwarza warunki optymalnego przygotowania uczniów w zakresie samodzielnego życia poprzez realizację celów rehabilitacyjnych i rewalidacyjnych
- stwarza warunki do rozwijania samorządowych form życia uczniów (pacjentów)
- realizuje programy nauczania z których dzieci korzystają w szkołach macierzystych, przy czym posiada zestaw wybranych przez siebie programów nauczania, uwzględnia podstawy programowe i ramowe plany nauczania
- stosuje wypracowany przez siebie wewnątrzszkolny i przedmiotowy system oceniania
- prowadzi sprawdziany dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej i klasy III gimnazjum dla dzieci przebywających na leczeniu
- wspiera rozwój uczniów, kształtuje ich samodzielność intelektualną (w czasie zajęć z informatyki, na zajęciach z plastyki)
ZAPRASZAMY!!!